Nekdo in nekaj




Kompendij, ki ga zdaj predstavljam vesoljni Cerkvi, je zvest in zanesljiv povzetek Katekizma katoliške Cerkve. V strnjeni obliki vsebuje vse bistvene in temeljne prvine vere Cerkve.
papež Benedikt XVI.


Delitev na večvredne in manjvredne ljudi

(KKC-Kompendij)
2. Zakaj je v človeku hrepenenje po Bogu?
Bog sam, ki je ustvaril človeka po svoji podobi, je zapisal v njegovo srce hrepenenje po gledanju Boga. Tudi če to hrepenenje pogosto zanikamo, Bog ne neha pritegovati človeka k sebi, da bi živel in našel v njem tisto polnost resnice in sreče, ki jo nenehno išče. Človek je po naravi in po poklicanosti religiozno bitje, sposobno, da stopi v občestvo z Bogom. Ta notranja in življenjska vez z Bogom podeljuje človeku njegovo temeljno dostojanstvo.
Morda se bo kdo vprašal, kaj naj bi bilo tu nesprejemljivega. Načeloma res nič, ko v kompendiju ne bi bilo nadaljnjih pojasnil... V to, za kako vprašljivo se izkaže obenem, če je s človekom sploh mišljen tudi človek, ki ne verjame v krščanskega boga, se nima smisla spuščati.



katolf_hitler.gif


63.Kakšno je človekovo mesto v stvarstvu?
Človek je vrhunec vidnega stvarstva, kolikor je ustvarjen po božji podobi in sličnosti.
66. V kakšnem smislu je človek ustvarjen po "božji podobi"?
Človek je ustvarjen po božji podobi v smislu, da je zmožen v svobodi spoznavati in ljubiti svojega Stvarnika. Je edina stvar na tej zemlji, ki jo je Bog hotel zaradi nje same; samo človek je poklican, da bi bil po spoznanju in ljubezni deležen njegovega božjega življenja.Človek kot božja podoba ima dostojanstvo osebe: ni samo nekaj, marveč nekdo. Sposoben je spoznati samega sebe, se svobodno darovati ter stopiti v občestvo z drugimi osebami.
(pozor na "zmožen"! Ne, "da ima možnost")
Po nauku katoliške cerkve, neverujoči v boga (v stvarnika, ki ga priznava krščanstvo; glej KKKC 51.-54. in KKKC 59.) nima dostojanstva osebe. Ni nekdo, temveč je samo nekaj.




Mar katoliki delijo človeštvo na večvredne in manjvredne ljudi, ali pa gre le za napačno razumevanje zapisa v kompendiju katekizma njihove cerkve? Poglejmo:
"Človek je vrhunec vidnega stvarstva, kolikor je ustvarjen po božji podobi in sličnosti."
"Človek kot božja podoba ima dostojanstvo osebe: ni samo nekaj, marveč nekdo."

"Kolikor." Čemu pravzaprav ta "kolikor"? Zakaj ne zadostuje "človek je vrhunec vidnega stvarstva, ker je ustvarjen po božji podobi in sličnosti"?

Kaj bi ta "kolikor" lahko pomenil? Lahko bi pomenil pogoj (če; ako), ali pa količino (zgolj toliko, kolikor).


Lahko bi torej pomenil tole:
"Človek je vrhunec vidnega stvarstva, če je ustvarjen po božji podobi in sličnosti."
Le, če je zmožen v svobodi spoznavati in ljubiti svojega stvarnika, krščanskega boga, je človek ustvarjen po božji podobi in ima zaradi tega tudi dostojanstvo osebe.

...ali pa tole:
"Človek je vrhunec vidnega stvarstva samo v tistem delu, v katerem je ustvarjen po božji podobi in sličnosti."
Človek je vrhunec stvarstva le v zmožnosti v svobodi spoznavati in ljubiti svojega stvarnika, krščanskega boga, zato ima samo človek, ki je zmožen v svobodi spoznavati in ljubiti svojega stvarnika, krščanskega boga, dostojanstvo osebe.




Sporočilo je jasno. Samo ljudje, ki verjamejo v krščanskega boga in ga ljubijo, imajo dostojanstvo osebe. Samo ti ljudje so nekdo, vsi ostali ljudje pa so zgolj nekaj, kot je nekaj pes, drevo ali pa kamen.

Kompendij:
Človek kot božja podoba ima dostojanstvo osebe: ni samo nekaj, marveč nekdo.




 

© 200 ihteozaver | ihteozaver.blogspot.com